CWDataShare

Et unikt værktøj til salgspræsentation-tracking , der åbner muligheder for at tage jeres salg til nye højder

Hvordan CWDataShare adskiller sig

fra et CRM-system

CWDataShare er vores unikke dataopsamlings- og analyseværktøj, der opsamler first-party data fra selve salgspræsentationen på en banebrydende ny måde.


Men CWDataShare sigter ikke mod at erstatte den rolle som jeres CRM-system udfylder. For CWDataShare er ikke noget CRM-system. I stedet har det et helt andet fokus og kører derfor sideløbende med CRM-systemerne, så brugeren kan opnå synergier imellem de to.


CRM-systemer er gode til at give alle de overordnede KPI'er som fx antal leads kontaktet, salgscykluslængde, generel closing rate etc.

Dvs. de KPI'er der fokuserer på lead- og salgspipeline management og omgiver salgspræsentationen.


Men CRM-systemers KPI'er giver intet brugbart indblik i hvad der sker under selve salgspræsentationerne.

Den manglende brik i datapuslespillet

At have indblik i salgspræsentationen er til gengæld bydende nødvendigt for at øge efficiensen af sælgernes salgspræsentationer og øge deres closing rates på Type 2'erne både blandt nye leads og eksisterende kunder.


Hvor CRM-systemer primært hjælper sælgerne til at blive mere effektive på det salgstekniske niveau de befinder sig på, så hjælper CWDataShare's KPI'er derimod sælgerne med at tage deres salgstekniske evner op på et kontinuerligt højere og højere niveau igennem unikke insights.


CWDataShare gør på den måde datapuslespillet komplet ved at bidrage med den sidste brik til at øge sælgerne salgsperformance, som CRM-systemer ikke kan udfylde.

Ukompliceret implementering

Vi beder ikke klienter om at udskifte deres CRM-system. Det skal de beholde.


For CWDataShare er som sagt ikke noget CRM-system, men kører sideløbende med og uafhængigt af et CRM-system, hvilket gør at implementeringen af CWDataShare er lige til og ukompliceret.


CWDataShare's dashboard er heller ikke noget sælgere eller salgsledere behøver at kigge i dagligt. Selvfølgelig bruger sælgerne CWDataShare til at opsamle data hver gang de er i salgsmæssig kontakt med en kunde, men dashboardet er ikke ment til at sælgerne nødvendigvis skal bruge tid på det dagligt, som man gør med et CRM-system. 


CWDataShare er derimod designet som en hjælp til når sælgerne har salgsmæssige udfordringer, eller ønsker at forbedre sig på et bestemt område, så kan de finde svarene på hvad de skal gøre i CWDataShare.


Derved er CWDataShare ikke nær så tidskrævende som et CRM-system.


Til gengæld vil sælgerne hurtigt erfare, at de indsigter CWDataShare giver, direkte influerer på deres salgs-performance, og at tid brugt i CWDataShare derfor er en virkelig god investering.

Over 60 unikke salgs-KPI'er

De KPI'er og insights som CWDataShare stiller til rådighed, har salgsleder og sælgere let adgang til via dashboardet, der er designet ud fra pipeline-princippet og baseret på de 6-7 forskellige faser i salgsprocessen.


Vha. "lyskurv-farvekodninger" prik- og trendindikatorer m.m. er det let hurtigt at danne sig et overblik over op-/nedadgående udviklinger i de enkelt KPI'er, og se hvor der bør reageres.


Ligeledes fordi KPI'erne er inddelt efter den fase de hører til, er det let at se hvor i salgsprocessen, at sælgerne har deres udfordringer, og dermed hvad der forhindrer sælgerne i at komme videre til de næste faser og close salgene.


Vi har over 60 unikke salgs-KPI'er, som vi kan tilpasse klienters ønsker ud fra hvad der er interessant for lige præcist deres salgs-set-up.

Operationelle anbefalinger

I designet af CWDataShare har vi haft stort fokus på, at det skulle være ultra praktisk anvendeligt, og netop ikke bare give en masse KPI'er, som kan være svære at omsætte til konkrete handlinger, der rent faktisk optimerer de nuværende salgsprocesser.


For at sikre den praktiske anvendelighed af KPI'erne, har vi derfor bevidst vævet dataopsamlingen ind i Transformation Strukturen (se herunder), så sælgerne får let ved at implementere de operationelle anbefalinger og vejvisende insights CWDataShare dashboardet giver dem, ift. hvilket actions de kan/bør tage for at optimere en bestemt KPI.


Sælgerne bliver derved direkte guidet til hvordan de kontinuerligt kan øge deres efficiens og closing rates.

Transformationen af Type 2'erne

Da man ikke kan close en Type 2 direkte, men først er nødt til at transformere denne til en Type 1, består JANOX Systemet af nogle særlige elementer:

Transformation Strukturen

Hjælper sælgerne med at opsamle data, samt at tjene som en ultra praktisk step-by-step struktur med bestemte ankerpunkter sælgeren kan støtte sig til hele vejen igennem salget.


Derved sikres at de 5 essentielle kerneelementer, der er nødvendige for at close de svære Type 2'ere, altid er til stede i hver eneste salgspræsentation.


Derudover giver strukturen sælgerne en dyb forståelse for, hvad de skal have opnået under hver fase i salgsprocessen, før de kan gå videre til den næste fase.

Iterativ Transformationsdata

CWDataShare opsamler data fra sælgernes salgspræsentationer via Transformation Strukturen.


Omvendt hjælper CWDataShare's KPI'er sælgerne med hele tiden at optimere deres brug af Transformation Strukturen.


Derved har vi taget en essentiel komponent ift. closing af Type 2'erne og sat den ind i et set-up, der udførligt guider sælgerne igennem hele transformations-processen samtidig med at de kontinuerligt forbedrer deres opsamling af data og deres brug af denne data.


Feedback Sløjfen

Sender automatisk de relevante KPI'er til de ansvarlige for genereringen af leads, så lead funnel touch points, i den første kontakt med et lead, er designet til at få opstartet transformations-processen og bundet denne korrekt sammen med Transformation Strukturen.


På den måde gør feedback sløjfen det meget lettere for sælgerne, vha. data på en konkret måde, at få sat ord/tal på, hvad de præcist har behov for at:

  • Lead transformationen
  • Pre-kvalificeringen
  • Forvarmningen af leads

alle skal munde ud i for at sælgerne kan close flere salg hurtigere.

Efficiens øgninger

Efficiensen af lead genereringen og sælgernes indsats kan, vha. CWDataShare's særlige KPI'er, øges på en række punkter: 

  1. Bedre kvalitet af lead-mixet ud fra sælgernes synspunkt: Via optimerede lead funnel touch points, der bedre pre-kvalificerer og forvarmer leadsne samt rydder ofte forekommende objections af vejen, så sælgerne ikke skal spilde unødig tid på de samme simple objections under hvert salg
  2. Effektfuld kvalificering: At sælgerne får typeinddelt korrekt, så der differentieres mellen Type 1 og 2 og ikke spildes tid på at pitche til Type 3 og 4 
  3. At sælgerne bliver i stand til at close Type 2'erne: Så en præsentation til en Type 2 ikke længere ofte er lig med spild af tid og leads, leads som virksomheden allerede har betalt for
  4. Kortere salgscyklusser: Ved at sælgeren bruger den rette tilgang til Type 1'erne samt metodisk i første hug får linet de 5 kerne-elementer op, der skal være til stede for at close Type 2'erne
  5. Systematisere genereringen af varme introduktioner: Dvs. opnå gratis og effektfuld lead generering

Alle disse små optimeringer giver tilsammen betydelige efficiens øgninger.


Derudover bliver sælgerne igennem Transformation Strukturen også i stand til at gennemføre salget på en sådan måde, at de kan retfærdig-gøre en evt. prisstigning/højere pris samt gøre prisreduktioner mindre nødvendige for at close dealen.


Alt dette bidrager tilsammen til at øge virksomhedens profitabilitet igennem en øget profit margin.

First-party data bliver essentiel i 2025

Når 3rd-party cookies med udgangen af 2024 bliver udfaset fra Google Chrome, vil ad-targeting blive mere upræcist og dermed stille højere krav til, at virksomheder igennem deres lead-funnel selv bliver bedre til at pre-kvalificere og forvarme leads. Derfor bliver det ekstra vigtigt for virksomheder selv at være i stand til at høste især first-party data, og ikke mindst forstå at bruge denne til at nedbringe og modvirke de stigende lead genereringsomkostninger som alle virksomheder ellers vil opleve.


First-party data, som CWDataShare fokuserer på, er den data som leads og kundeemner, igennem deres faktiske handlinger, giver sælgeren mulighed for at opsamle.


Men det kræver at sælgeren har et system som CWDataShare, der dels gør det let at opsamle den pågældende data, men lige så vigtigt er i stand til at konvertere denne data til meningsfulde og praktisk anvendelige KPI'er.


Et stort fokuspunkt i CWDataShare har netop været, igennem operationelle anbefalinger, at gøre den opsamlede data let anvendelig bl.a. ift. at optimere alle aspekter af lead genereringen ud fra sælgernes behov.


Med CWDataShare vil I derfor kunne stå meget stærkere, når lead genereringen i 2025 kommer til at se noget anderledes ud prismæssigt.

unsplash